Faydalı Bilgiler

Leonardo da Vinci’nin 9 Ünlü Sanat Eseri

Merhabalar arkadaşlar size bu makalemde Leonardo Da Vinci eserleri hakkında bilgiler ve resimler sunacağım.İyi okumalar şimdiden.

Leonardo da vinci eserleri

Büyük Rönesans ressamlarından Leonardo da Vinci sanatsal gelenekleri ve teknikleri sürekli olarak test etti. Leonardo da vinci eseri  yenilikçi kompozisyonlar yarattı, insan vücudunu doğru bir şekilde temsil etmek için anatomiyi araştırdı, karakteri göstermek için insan ruhunu değerlendirdi ve iki boyutlu bir yüzey üzerinde uzayı ve üç boyutlu nesneleri temsil etme yöntemlerini denedi. Bitmez tükenmez merakının sonucu, birçok bitmemiş proje ve aynı zamanda insan doğasının en gerçekçi, karmaşık ve hassas temsillerinden bazılarıdır. Deneyleri, haleflerinin sanatını etkiledi ve sonraki yüzyıllarda genellikle temsil standardı haline geldi. 1519’da öldüğünde, Leonardo not defterleri ve eskizlerle dolu birçok defter bıraktı, ancak çok az bitmiş eser. Parçalarından bazıları asistanlar tarafından tamamlandı, ancak diğerleri kayboldu, yok edildi veya üzerlerine boyandı.İşte Leonardo da vinci eserleri ve seçilmiş 9 tane eserleri.Seçilen Leonardo da vinci eserleri uluslararası topluluklarca seçilmemiştir. Tamamen kişisel bir listedir.

Leonardo Da Vinci Eserleri 1:Mona Lisa

Leonardo da vinci eserleri

Dünyanın en ünlü sanat eseri Mona Lisa , Louvre Müzesi’ne her gün binlerce ziyaretçiyi çekiyor ve bunların çoğu bakıcının gizemli bakışları ve esrarengiz gülümsemesinden etkileniyor. İnce bir duvakla, kasvetli renklerle ve hiç takı içermeyen alçakgönüllü bir şekilde giyinmiş genç bir kadının görünüşte sıradan portresi, izleyicilerin kafasını karıştırabilir, bu da tüm yaygaraların ne olduğunu merak edebilir. Resmin sadeliği, Leonardo’nun gerçekçilik yeteneğine inanıyor. Öznenin yumuşak bir şekilde modellenmiş yüzü, sfumato’yu ustaca nasıl ele aldığını gösterir. Formu modellemek için çizgi yerine ince ışık ve gölge geçişlerini kullanan sanatsal bir teknik. Özenle boyanmış peçe, ince işlenmiş bukleler ve katlanmış kumaşın dikkatlice işlenmesi, Leonardo’nun üzerinde çalıştığı gözlemlerini yeniden yaratmada yorulmak bilmeyen sabrını ortaya koyuyor. Dahası, bakıcının şaşırtıcı ifadesi sadece gerçekçiliğine katkıda bulunur. Gülümsemesi çekici veya alaycı olabilir. İzleyiciler bunu tam olarak anlayamıyor çünkü tıpkı bir insan gibi, aynı anda karşıt özellikleri bünyesinde barındıran karmaşık bir figür.

Leonardo Da Vinci Eserleri 2:Last Supper

Leonardo da vinci eserleri

Dünyanın en ünlü tablolarından biri olan Last Supper, Santa Maria delle Grazie Dominik manastırı için Milano Dükü ve Leonardo’nun patronu Ludovico Sforza tarafından bu şehirde ilk kaldığı süre boyunca yaptırılmıştır. Ardışık bir anlatıyı tasvir eden Leonardo, İncillerden birbiriyle yakından bağlantılı birkaç anı örneklendirir; Matta 26: 21-28’de İsa Havarilerden birinin kendisine ihanet edeceğini ilan eder ve ardından Evkaristiya’yı başlatır. Bir erkeğin karakterinin duruş, ifade ve jestle kendini gösterme tarzından etkilenen Leonardo, her öğrencinin beyana verdiği benzersiz tepkiyi tasvir etti. Havarilerin duruşları, ortada sakin bir şekilde oturan İsa’nın etrafında fısıldıyor, bağırıyor, üzülüyor ve tartışıyor gibi göründükçe yükselir, alçalır, uzar ve iç içe geçer. Leonardo’nun iki kat hazırlık zemini üzerinde tempera veya yağlı boya kullandığı deneysel boyama tekniği nedeniyle, çalışma bittikten kısa süre sonra dağılmaya başladı. Ancak izleyiciler, onu aldatıcı derecede basit bir kompozisyonla ortaya çıkan çeşitli insan duygularının karmaşık bir çalışması olarak kabul edebilirler.

Leonardo Da Vinci Eserleri 3:Vitruvius Adamı

Leonardo da vinci eserleri

Leonardo’nun kalem ve mürekkep çizimi Vitruvius Adamı, olgunluk yıllarında elinde tuttuğu birçok defterden birinden geliyor. Romalı mimar Vitruvius’un ideal insan oranları üzerine ayna senaryosunda yazılmış notlar eşlik ediyor.1. yüzyıldan kalma mimari üzerine bir kitapta ortaya konmuştur. Çizim, Vitruvius’un ideal insanın bir daireye ve bir kareye, iki uzlaşmaz şekle sığabileceği teorisini gösteriyor. Leonardo bu kavramı, üst üste iki pozisyonda bir erkek figürü çizerek çözdü. Biri kolları bir kareye sığacak şekilde uzatılmış, diğeri ise bacakları ve kolları daire şeklinde açılmış. Eser sadece Leonardo’nun önemli metinleri anlama çabasını değil, aynı zamanda onları genişletme arzusunu da gösteriyor. Vitruvius’un kavramlarını ilk gösteren o değildi, ancak daha sonra çizimi en ikonik hale geldi, çünkü kısmen matematik, felsefe ve sanatın birleşimi Rönesans’ın uygun bir sembolü gibi görünüyordu. Çizim artık Gallerie dell’Accademia, Venedik’te bulunuyor, burada tipik olarak sergilenmez, ancak iklim kontrollü bir arşivde saklanır.

Leonardo Da Vinci Eserleri 4:Otoportre

Uzun zamandır bir otoportre olarak kabul edilen, uzun dalgalı saçlı ve sakallı yaşlı bir adamın kırmızı tebeşir çizimi, çoğu insanın Leonardo’nun görünüşü hakkında nasıl düşündüğünü tanımlayacak ölçüde yeniden üretildi. Yine de bazı akademisyenler, bu figürün sarp yüz hatları, çatık kaşları ve aşağı bakan gözleri ile Leonardo’nun ulaştığı yaştan çok daha yaşlı göründüğünü iddia ediyor; Leonardo 67 yaşında öldü. Çizimin, alışılageldik şekilde eksantrik özelliklere sahip insanlardan oluşan defterlerinde yaptığı grotesk çizimlerinden, eskizlerinden biri olabileceğini öne sürüyorlar. Portre kimi temsil ederse etsin, Leonardo’nun sık sık büyüleyici konularından bir ayrılıktır, ancak figürü olgun bir çağın asaleti ve bilgeliğiyle aşılamayı başardı.

Leonardo Da Vinci Eserleri 5:The Virgin of the Rocks

Birçok bilim adamı, üslupla ilgili kanıtlara dayanarak, Leonardo’nun Louvre’daki Kayaların Bakiresi tablosunu, Kutsal Aile’nin Hirodes Katliamı’ndan Mısır’a kaçarken Vaftizci Yahya ile tanıştığı bir kıyamet efsanesinden yaptığı iki tablodan ilki olarak kabul eder. Leonardo, işi görevlendiren Confraternity of the Immaculate Conception ile yıllarca süren davalara dâhil oldu ve anlaşmazlık sonunda Leonardo’nun konunun şu anda Londra Ulusal Galerisi’nde bulunan 1508 civarında başka bir versiyonunu resmetmesine yol açtı.

İlk resim, Leonardo’nun Yüksek Rönesans’ta başlattığı yolları gösteriyor. Bu dönemin ilk resimleri, figürleri genellikle doğrusal düzenlemelerde, birbirinden ayrı ve katı formda tasvir ediyordu. Gelen Kayalıkların Meryemi Ancak rakamları Meryem, İsa Çocuk, bebek John ve bir başmeleğinpiramidal bir kompozisyonda düzenlenmiştir ve sadece ikna edici bir şekilde bir yer işgal etmekle kalmaz, aynı zamanda hareketler ve bakışlar yoluyla birbirleriyle etkileşime girer. Genç Mary, pek çok erken Rönesans resminin tasvir ettiği gibi bir tahtta değil, gizemli bir kayalık arazide yerde oturuyor. Solda dua ederken diz çöken bebek John’a başını korumalı bir şekilde eğdiğinde sallanıyor gibi görünüyor ve onu sağdaki Mesih Çocuk’a doğru itiyormuş gibi görünüyor. Sırayla, arkadan karmaşık bir pozda görülen İsa, Yahya’yı baş melek olarak kutsar, Yuhanna’yı işaret eder ve izleyiciye anlaşılmaz bir şekilde dışarıya bakar.

Leonardo Da Vinci Eserleri 6:Head of a Woman

Pigmentle çizilmiş küçük bir fırça olan Head of a Woman, başı eğik ve gözleri aşağı dönük bir genç kadını tasvir ediyor. Duruşu, Leonardo’nun The Virgin of the Rocks’taki Meryem Ana’yı anımsatıyor ve bu çizimin bir model görevi görmüş olabileceğini öne sürüyor. Çizimin takma adı La scapigliata , “darmadağınık” anlamına gelir ve genç kadının asi saç tellerine atıfta bulunur. Gevşek bir şekilde çizilmiş dalları ve omuzları, Leonardo’nun ağır göz kapaklarından yumuşak dudaklarına kadar kadının hassas özelliklerini nazikçe modellediği son derece bitmiş yüzle tezat oluşturuyordu. Leonardo’nun akışkan çalışma yöntemlerini ortaya çıkarır; hem form oluşturmak için etkileyici çizim hem de ayrıntı sağlamak için kontrollü katmanlama kullanır.

Leonardo Da Vinci Eserleri 7:Erminli Kadın

Pek çok sanat tarihçisi, Lady’deki genç kadını bir Ermine ile özdeşleştiriyor. Leonardo’nun patronu Ludovico Sforza’nın metresi Cecilia Gallerani, Milano dükü olarak. Ermin, genellikle dük için bir amblem olarak kullanıldı. Kadın başını sağa çevirdi, parlak gözleri çerçevenin dışındaki bir şeye dönük görünüyordu. Resim, özellikle koyu arka plan olmak üzere ağır bir şekilde boyanmış olmasına rağmen, yine de Leonardo’nun anatomi bilgisini ve karakteri duruş ve ifadede temsil etme yeteneğini ortaya koymaktadır. Kızın gençliğini ve güler yüzlü doğasını suçsuz yüz hatlarında, özenli bakışlarında ve başını muhteşem ve uyanık bir şekilde eğmiş ermine kucaklamasında yakalar. İnce eli, tıpkı ermin başının ince işlenmiş kürkün altındaki kafatasını ima etmesi gibi, derinin altındaki karmaşık kemik yapısını ortaya çıkarır.

Leonardo Da Vinci Eserleri 8:Salvator Mundi

Salvator Mundi’nin (c. 1500; “Dünyanın Kurtarıcısı”) baştan aşağı portresi, 2017’de müzayedede rekor kıran 450,3 milyon dolara satılarak manşetlere taşındı. Salvator Mundi göz önüne alındığında yüksek fiyat daha da şaşırtıcıydı. Kötü durumdaydı, şüpheli bir geçmişi vardı ve atfedilmesi bilim adamları ve eleştirmenler arasında bir tartışma konusuydu. Birçok bilgin, İsa’nın yüzünü temsil etmekte kullanılan yetersiz beceriye dikkat çekti; Rönesans ustasının karakteristik kıvrımlı pozlarından çok farklı olan sert duruş ve cam kürenin ikna edici olmayan temsili, sağlam olsaydı, sahibinin çarpık bir görüntüsünü yansıtıyordu, Leonardo’nun bildiği optik bir numara.

Satışı yöneten müzayede evi Christie’s eleştirileri reddederek, zanaat eksikliğinin önceki yüzyıllardaki ağır restorasyonların sonucu olduğunu belirterek, İsa’nın sağ elinin yumuşak modellenmesine ve sıkı buklelerinin inceliğine işaret etti. Leonardo’nun tekniğine benziyordu. ultramarin, pahalı, yüksek kaliteli bir mavi pigment, genellikle sadece virtüözler için ayrılmıştır. İlişkilendirme tartışması satıştan sonra da devam etti, ancak çalışmaya olan ilgi ve müzayedede ödenen büyük meblağ, Leonardo’nun kalıcı ününü ve ölümünden beş yüzyıl sonra sanat tarihi kanonundaki güçlü konumunu kanıtladı.

Leonardo da Vinci Eserleri 9:Ginevra de ‘Benci

Washington DC’deki Ulusal Sanat Galerisi’nde yer alan Ginevra de ‘Benci’nin portresi, Leonardo’nun Batı Yarımküre’de halka açık olarak sergilenen tek resmidir. Leonardo’nun en eski eserlerinden biridir, 20’li yaşlarının başındayken bitmiştir ve kariyeri boyunca kullanacağı alışılmadık yöntemlerden bazılarını gösterir. Kuzeyli çağdaşlarından esinlenen Leonardo, ciddi genç kadını geleneksel profilden ziyade üççeyrek pozda tasvir ederek gelenekten koptu.Bu nedenle, böyle bir kompozisyonu çizen ilk İtalyan sanatçı olabilir.

Mona Lisa da dâhil olmak üzere tüm portrelerinde üç çeyrek görünümünü kullanmaya devam etti ve kısa sürede portre için standart haline geldi, o kadar her yerde ki izleyiciler bugün bunu hafife alıyor. Leonardo, boya yüzeyinde bulunan parmak izlerinin de önerdiği gibi, Ginevra’nın yüzünü modellemek için boya hala yapışkan iken parmaklarını da kullanmış olabilir.

Resmin arka yüzünde, bir defne ve palmiye çelengi bir ardıç dalını çevreliyor (İtalyanca’da ginepro – bakıcının adına bir kelime oyunu) ve Latince “güzellik erdem süslüyor” ifadesini taşıyan bir parşömen bitki örtüsünü sarmalıyor. Arka tarafın kesik görünümü, resmin muhtemelen su veya ateşten kaynaklanan hasar nedeniyle alttan kesilmiş olabileceğini düşündürmektedir. Bazı akademisyenler, ön yüzdeki portrenin Ginevra’nın ellerini de içereceğini tahmin ediyor ve Windsor Kalesi’nde bulunan kollar ve eller üzerine bir gümüş nokta çalışmasının bir ön çizim olarak hizmet etmiş olabileceğini öne sürüyorlar.

Diğer faydalı bilgiler haberleri için bu linki takip edebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu